Spara pengar under Black Week 2021

Allmännt 22. Nov 2021

Äntligen är Black Week tillbaka! Vi inleder Black Friday-veckan med fantastiska dagliga erbjudanden! Nya rabatter väntar dig varje dag. Du kan också hitta mer information och spännande ämnen om Black Friday-veckan här.

Äntligen är Black Week tillbaka! Vi inleder Black Friday-veckan med fantastiska dagliga erbjudanden! Nya rabatter väntar dig varje dag. Du kan också hitta mer information och spännande ämnen om Black Friday-veckan här.

Vi har väntat länge på den efterlängtade Black Friday-veckan i Tyskland. Från 22.11.-29.11.2021 är det dags igen! Nu har du äntligen möjligheten att spara pengar igen. Vi deltar också i Black Friday och har förberett lockande rabattkampanjer för dig och ditt företag. Men tills dess får du vänta lite till! Innan Black Friday börjar på riktigt vill vi dela med oss av vår Black Friday-kunskap och ge dig tips om hur du kan marknadsföra din Black Friday-kampanj för ditt företag!

allbranded-teamet deltar också i Black Week och har tagit fram några lockande rabatterbjudanden för ditt företag. Enligt mottot "You name it, you save it" väntar olika rabattkampanjer för olika produktkategorier på dig och ditt varumärke varje dag.

Så kom tillbaka regelbundet, låt dig överraskas och spara på din nästa beställning!

Black Week - Monday

Vår kunskap om Black Friday

Väntar du på Black Friday varje år och letar efter de mest spännande erbjudandena och rabatterna, men vet inte riktigt vad Black Friday egentligen handlar om? Då har du nu chansen att ändra på det. Om du planerar dina egna kampanjer för Black Friday är det oerhört viktigt att du först bekantar dig med den globalt populära Black Friday och dess betydelse! Det är det enda sättet för ditt företag att hålla jämna steg med konkurrenterna och vara framgångsrikt!

Vad är Black Week 2021?

Black Week finns årligen under sju dagar i november. Just nu erbjuder många nätbutiker lockande erbjudanden och rabatter under Black Week på sina webbplatser. Symboliskt sett firar den starten på julhandeln. Målet är att öka försäljningen av produkter avsevärt och fira en enorm ökning av försäljningen. Black Week omfattar den ständigt populära Black Friday och Cyber Monday.

När är Black Week?

Black Friday-veckan äger rum varje år i slutet av november. År 2021 börjar Black Friday- veckan den 22.11. och slutar måndagen därpå, den 29.11. Redan i början av denna viktiga händelse erbjuder många företag lockande erbjudanden. Black Friday-veckan når sin höjdpunkt på Black Friday. I år infaller den 26.11.21. På veckans sista dag äger Cyber Monday rum. Här annonseras särskilt tekniska produkter. Datumet för Black Week 2022 har redan fastställts. Från 21.11. till 27.11.2022 kommer de stora besparingarna återigen att tillkännages.

Varför heter det Black Friday?

Ursprunget till namnet Black Friday är fortfarande oklart och det finns många olika teorier. Vissa forskare spekulerar i att de många människorna framför affärerna och på trottoarerna ser ut som ett stort svart område och att det är därifrån namnet kommer. Andra hävdar att företag som befinner sig i ekonomisk kris har en chans att gå med vinst på Black Friday. Dessutom fick de svarta händer av att räkna alla pengar, vilket är en annan förklaring till namnet Black Friday. Än idag är dock begreppets ursprung oklart och det finns fortfarande utrymme för många spekulationer.

Vad är ursprunget till Black Shopping Week?

Black Friday har sitt ursprung i USA. Varje fjärde torsdag i november firar amerikanerna Thanksgiving. Denna högtid är en av de viktigaste i USA och firas tillsammans med familjemedlemmar och vänner. Fredagen efter Thanksgiving blev det en tradition att ta en ledig dag för att njuta av den långa helgen. Denna bryggdag användes sedan för att handla de första julklapparna till sina nära och kära. När allt kommer omkring har gåvoönskemålen redan diskuterats i detalj under middagen dagen innan, på Thanksgiving. Butiksägarna var snabba på att dra nytta av denna trend och inrättade specialerbjudanden. Dessa rabatter blev allt mer utbredda, så att Black Friday var etablerad i USA redan i början av 2000-talet. År 2013 hade Black Friday blivit alltmer utbredd även i Tyskland.

Vad är skillnaden mellan Black Week, BlackFriday och Cyber Monday?

Black Friday fing började för flera decennier sedan. Ursprungligen var det främst fysiska butiker som skulle utnyttja denna dag och den följande helgen för att öka försäljningen. I och med att internet blev allt vanligare kom Cyber Monday till stånd så att nätbutiker också kunde delta i kampanjen. Näringslivet insåg snabbt att försäljningssiffrorna för en stor del av företagen ökade extremt. Därför beslutade man att införa en hel svart vecka för att förlänga tiden för att erbjuda lockande rabatterbjudanden. Numera är Black Week ett effektivt sätt att öka försäljningen på ett lönsamt sätt, särskilt för nätbutiker.

Vilken betydelse har Black Friday för företag?

Black Week har inte bara en enorm betydelse för konsumenterna, utan även en mycket stor ekonomisk betydelse. Den fungerar som en upptakt till julhandeln och får folkmassorna att börja shoppa. Oavsett om det handlar om detaljhandel eller onlinehandel, B2B eller B2C - företag använder Black Friday för att uppmärksamma sina produkter och tjänster med unika erbjudanden. Dessutom vill man förhindra att målgruppen föredrar att handla på konkurrenterna. Beroende på bransch är det alltmer meningsfullt för ett företag att utnyttja denna vecka till sin fördel och skapa uppmärksamhet. Eftersom fler och fler företag använder sig av Black Week är det viktigt att hålla jämna steg med rabattkampanjerna och alltid erbjuda det mest attraktiva erbjudandet på marknaden.

Erbjudanden på Black Friday 2021

Det lönar sig att besöka respektive nätbutik för att få intressanta Black Friday-erbjudanden. Många produkter är särskilt efterfrågade. Det handlar framför allt om kategorier som är dyrare och som ofta köps till reducerade priser. Särskilt populära på Black Friday är klockor, tekniska produkter, mobiltelefonfodral, fitnessprodukter, men också högkvalitativa märkesprodukter som Lindt, BIC, Parker eller Ferrero. Det finns inga gränser för hur många spännande erbjudanden som finns under Black Week. Titta tillbaka regelbundet för att dagligen följa vår Black Week-försäljning.

Tips för ditt företag inför Black Friday

Särskilt företag som erbjuder produkter inom B2C-sektorn bör utnyttja Black Friday. Med god strategisk planering har de möjlighet att få mer trafik och därmed mer försäljning. Men hur enkelt det än kan låta, är det tyvärr inte så. Det faktum att Black Friday är världsomspännande gör det ännu svårare, särskilt för små och medelstora företag, att göra en lönsam vinst. Varje år upptäcker många företag att väldigt få människor känner till deras kampanj och föredrar att handla hos konkurrenterna.

Black Friday i olika branscher

Black Friday-erbjudanden finns inom olika sektorer. Leverantörer av produkter och tjänster till privatkunder har särskilt goda möjligheter. Många använder Black Friday-helgen för att leta efter attraktiva erbjudanden på stan eller på internet. Och de tar med sig mycket tid, för de första julklapparna köper man trots allt inte själv. Oavsett om det handlar om detaljhandel, gastronomi, telekommunikation eller turism finns kreativa kampanjer för Black Friday inom många sektorer. Vissa företag annonserar med upp till 65 % rabatt på utvalda produkter. Rabatten kan sedan tillämpas på vissa produkter eller tjänster, kategorier eller varumärken. Särskilt äldre produkter får ofta rabatter eftersom företagen vill sortera ut sitt sortiment vid årsskiftet.

Konkurrensen sover aldrig

Oavsett hur stora besparingarna är i din butik kan din målgrupp snabbt tappa intresset om dina konkurrenter lockar med bättre Black Friday-erbjudanden. Det är viktigt att notera att det inte är storleken på din Black Friday-rabatt som spelar roll. Andra faktorer som din räckvidd, dina förberedelser, din formulering, ditt löfte, din röda tråd eller till och med dina valda produkter för kampanjen är avgörande. Du kan naturligtvis inte veta i förväg hur konkurrenternas kampanjer kommer att se ut. Det lönar sig dock att analysera deras Black Friday-kampanjer varje år. Vid behov kan du använda denna kunskap för att genomföra ännu bättre kampanjer med högre räckvidd.

Ingen omsättning utan uppmärksamhet

Låt oss säga att du omorganiserar ditt sortiment, vill göra dig av med äldre produktmodeller snabbt och erbjuder en rabatt på -50 % på dem. Det låter väldigt lockande för dina kunder, eller hur? Många stora företag, som Media Markt eller Samsung, vet redan att deras målgrupp kommer att bli glad över detta. Men särskilt okända företag som inte är kända genom sitt varumärke måste kämpa för att få uppmärksamhet på Black Friday varje år. Om folk inte specifikt söker efter dem kommer de inte att märka de lockande erbjudandena i butiken. Använd därför alla möjliga marknadsföringskanaler för att uppmärksamma dina Black Friday-erbjudanden. Detta kan göras via SEO, sociala medier, tryckta annonser, pressmeddelanden eller till och med podcasts. Din Black Friday-guide bör vara igenkännbar överallt så att folk snabbt känner igen ditt varumärke och associerar det med spännande Black Friday-kampanjer.