Priset spelar inte alltid roll

Profilprodukter 04. Okt 2017

Att lägga ut så lite pengar som möjligt, men att få ut så mycket som möjligt utav det - Det är vad många sträver efter vid köp av kläder, livsmedel eller elektroniska artiklar. Samma tankegång har även organisationer, vilket är helt förstårligt för att - om vi är helt ärliga- vem lägger gärna ut mer pengar än nödvändigt?

© mediaphotos

Men ofta är det tyvärr så att billiga produkter brister i kvalitén. Beroende på produkt och användningsområde är det i de flesta fall klokt att investera i mer högkvalitativa produkter, även om de kostar lite mer. En profilprodukt som går sönder efter få användningar har en kontraproduktiv effekt.

Alla känner nog igen känslan av besvikelse gentemot en dålig profilprodukt och företaget som delade ut presenten i första hand. En annan negativ aspekt är den bristande uppskattningen som man tillslut förbinder med den från början snällt menade reklampresenten. Och ännu värre: Mottagaren sätter profilprodukternas låga kvalité lika med kvalitén på företagets produkter, tjänster och image.

Med vilka profilprodukter kan du verkligen förbättra din image och vilken produkt är verkligen användbar? Produkter som väskor, pennor, termosmuggar, powerbanks och paraply behöver vi alla. Ge bort kvalité och satsa på ryktet av kända och kvalitativa premiummärken. Muggar från Halfar till exempel står för otrolig bearbetning och kommer vara en trogen vän till dina kunder, medarbetare och affärspartners. Även paraplyer från Knirps är ideala reklambärare. de har en lång livslängd och håller stadigt mot storm och vind och går därmed inte sönder när första ovädret är framme.

Är dina kunder mycket på resande fot? Då kan det vara en idé att glädja dem med resväskor från Samsonite eller American Tourister. Även små giveaways kan skapa glädje som till exempel Lindt choklad.

Som sagt, priset spelar inte alltid roll, men ibland så gör det det.